skönhet

18447-49


smile people! Nu är det jullov, och det har rekomenderats att ta semester från bubblan vi lever i och åka hem. denna termin avslutades med en hejdundrande fest, det var väldigt trevligt men trerätters, magnifika spex och tal samt ett glädjefullt dansgolv.  Denna kväll innebar också avsked och det var med sorg i hjärtat jag i morse ca 05:30 tog avsked av Piritta som efter en flygtur nu är hemma där hon hör hemma - i helsinki. jag både respekterar och förstår hennes beslut. jag har aldrig varit i helsinki men nu har jag som tur är den bästa av anledningar att åka dit. denna höst har jag lärt mig att det finska ofta är bättre än det svenska. chokladen, ödmjukheten, musiken, utelivet, klädstilen och humöret. Och det är en av höstens viktigaste lärdomar, vid sidan av de arton böcker som plöjts, de tiotal skrivuppgifter och PM som skrivits samt den tenta som avklarats. Allt har varit så himla bra.

Denna höst har varit guld. kanske ligger det trots allt något i Leif Lewins ord om guldmänniskor. med detta menar jag inget annat än att det är kul att träffa mitt i prick, hänga med sköna personer och känna ambitioner /  passionen flöda. dessutom rockar dansgolvet.

välkommen tillbaka, puss och kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0