vad ska man göra om man vill stanna i rymden [Vennelyst Boulevard 9] ?

20063631
Maja Kristina Helena Nordstr
Post danmark
till Sverige
Soldium Petit in Profundis
Universitas Arhusiensis

Vad ska man göra om man vill stanna i rymden, vad ska fuglesång göra om han kommer på att han vill stanna i rymden? Är det omöjligt. Klart det är.
Men för mig, vad är omöjligt? Inget är fan omöjligt. Och de vet ingenting om oss, som pengabrorsan sjunger.
och jag frågar mig, hur ska jag kunna bestämma mig, hur ska dom, någon ens, kunna förstå?
Är det meningen att det ska vara enkelt?
jag har gått ett halvår på pol mag och jag vill gå halvår efter halvår. jag vill gå vidare. men fatta, det suger i magen, jag har fått en halv miljon papper bara på danska. det verkar som världens mest intressanta grejer och jag lusläser så gott det går. Varför kan man inte få allting?
kära gud jag vill ha allting?

men ja. jag brinner så mycket mer för DH2 än skallen på bmc. jag tycker det är sicky-sicky coolt med NMP och jag har aldrig lärt mig så mycket av så få på så kort tid, för att citera mitt eget toastande i lördags natt. (världens roligaste gask var det. alla var så snygga och så bra på att dansa. obs bara jag som hamnade under granen.)

jag älskar allt jag lärt mig. kan jag den där stan, den däriga stan? nej skulle kunna så mycket mer. alla är så fina, bra och snälla och jag kan verkligen inte allt jag skulle vilja kunna. skulle jag välja bort mitt liv? När väljer jag bort mitt liv, hur väljer jag då? Fast så enkelt som så borde det vara att mitt liv följer med mig, vart jag än går, hur jag än står, så följer det med mig. Ända till vindens visor över vindens ängar och tillbaka.

---

Århus är fint.
Havet.
Europa.
Jag älskar europa.
Men flytta utomlands?
hur hur hur ska jag kunna veta något annat än att det suger i maggropen, bara bara där suger det. allt annat äger. jag är så bortskämt lycklig med bra möjligheter att jag inte vill ha nånting alls. så himla många fina papper, så himla många fina danska namn på listan. kanske tio svenskar av hundra pers. fatta vad jag skulle få plugga. men jag kan allting, om jag vill. allt som är bra är möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0