Es war nicht meiner fehler

”Det är inte mitt fel, jag var inte född.”

Så sa han, kemikillen. Klart, han har rätt. Och det är säkert riktigt idiotiskt att fråga, men jag kan inte låta bli, jag är så nyfiken. Men ja, han avslutade det hela med att det inte var hans fel. Nej det är inte det. Han visste inte heller att de ockuperat Norge, så därför kunde han inte förstå min känsla av Sveriges svek. Vi funkade inte ihop i den formen diskussion, eftersom jag är otroligt nyfiken och han överhuvudtaget inte. Det är inte därför jag inte tänker träffa honom igen, men lika sant som det är sagt är det ändå. Skitsamma i ett krig för 50 år sen. Idag är idag, och det var idag jag var spyfärdig och långtråkighet. Tyvärr är jag dålig på sådana situationer och jag kan inte sitta och vänta ut dom, märkte jag. Man måste väl gå på känsla antar jag och andades ut när han var borta.  Kanske beror det på att protestsongs.de var så bra, de jag fick av MrMack igår. Han hade skickat mejl och skrev att de svenska låtarna var så bra. Åh, han är bra bra han med, fast sen diskuterade han sig fram till att vi i fortsättningen skulle prata engelska med varandra. Jag antar att det hänger ihop så att jag inte blir en tillräckligt bra motpartner när jag ska prata tyska. Han säger en massa bra grejer och jag förstår ju allting, men jag kan inte säga lika bra grejer tillbaka. Han är la trött på min taskiga tyska och jag kommer att bli trött på hans taskiga engelska men låt gå för det då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0