min kväll

God natt, jag är jättetrött. Ikväll har jag varit barnvakt på operan, det var helt okej. Jag och barnen i första logén, vi såg Flädermusen, eller vad den nu kan heta på svenska. Det var en snygg incinering, och inte alls speciellt långtråkig.

"Måste du passa barnen?"
"Ja!!!"
"Dom är verkligen jätteordentliga."
"Ja!!"
"Jag tycker bara att de inte skulle läga fötterna på räcket framför"
"Nej, det tycker inte jag heller!!"
"Jaha...?!"
"Stolarna är bara så stora...!"

Och ja, är det inte rätt duktigt av en sex respektive åttaåring att enbart göra det busstrecket i form av att lägga fötterna på räcket när de höll på att somna under fyra timmars opera?

Mobilen var förövrigt avstängd, men O2, mitt telebolag här har en tjänst som skickar sms om vilka som ringt och huruvida de lämnart medelande eller inte. Därav vet jag att Kemikillen hade ringt mig vid åtta.. Min fråga är bara; Varför?

(Jag var inte så trevlig igår. Detta pga av att jag inte ville träffa honom igen. Dumt och taskigt och omoget kanske men jag tyckte att det var ungefär så otrevligt det var. Jag tänker därmed inte ringa upp. Jag tänker sova.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0