Res med mig, till ett annat land

"Varför skrattar du så där?"

"Du tittar så konstigt på mig, men jag tänkte vara positiv. Jag försöker bara vara glad."

"Okej, bra."


Det var en bra situation igår. Det kommer säkert aldrig gå ändå, men det får gå som det går. Det är sol ute nu, är det vår får det gå hur som helt. Jag har inget att förlora, men allt att vinna. Vill jag inte stanna här så gör jag inte det. Vill jag stanna här så hyr jag ett rum i höst och köper massa böcker och börjar plugga på universitetet. På min fritid promenerar jag på obere philosopischen weg och jobbar extra på kvartersbutiken, eller H&M. Egal.
Jag kan fortsätta läsa böcker, baka bullar och plugga tyska. Det är fint, det är helt okej.

"Men sommarn dör och min rastlöshet är min, och om vintern står jag gömd längst in i baren."
- LW / Faller
.

Jag är inte bra på vinter, men jag är djävligt bra på vår och sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0