svensktider

Nu är det svenska tider i sverige. Det är semmeltider, det är osfinal och det är melodifestival.
Semlor har jag lyckats få med. Det var gott, vi har bakat det två gånger och man kan även köpa det på ikea, helt okej.
OS, visar de på tv också. Nu har ju inte familjen där jag bor någon tv, men finalen i hockey mellan Sverige och Finland kommer visas här med. Sverige har tagit en massa guld, det har jag inte heller missat. Säkert fler medaljer än på de senaste femtio åren. Sådan statestik kan jag inte framhålla för säker, jag bara gissar och jag har inte någon skön, stor dntidning att läsa efter i. Jag är säker på att Johan Esk skriver en massa bra krönikor om OS. Tyskland leder medaljligan iaf. Dom är nog stolta, men inte för stolta för att kunna namn som Pärsson, Olofsson. Man kan diskutera biathlon och alpin slalom, curling funkar också, och visst är det gött att vi har ett ossilver i hockey för damerna.
Alla dessa sportfunderingar kompas av Gyllene Tider. Det är gött att vara svensk.
Nåja, sist och minst - melodifestivalen har jag missat helt, och det gör mig inte ett dyft.
Vem kan påstå att det är något att missa när låtarna heter saker i stil med; "Får jag en kaka till kaffet?" Kära rara peppe eng, idolgänget, perelli osv - trevlig melodifestivalhjärntvättning... 

Jag ska hur som helst hålla till godo med en hockeymatch i eftermiddag, det lär bli grymt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0