Tralala

Bör man skriva att det är runt tio grader varmt här nere, solen skiner och jag är ledig idag? Mm, det kändes som en bra idé.
Jag ska pyssla lite med mina ansökningar till Danmark, men också gå och anmäla mig till tre kurser på folkhögskolan här. En tyskakurs, en yogakurs och en grundkurs i filosofie. Jag är så glad, det ska verkligen bli roligt!
Jag har också lånat "Die Wahlwandtschaften" av Goethe av MrMack. (han har en en samlingsupplaga med klassikerböcker på tyska som han inte läser). Jag förstår förstås inte titeln, men jag har läst två kapitel och den är inte så dålig. Jag ska läsa ut den snabbt så jag kan bevisa att jag är lite seriös. Det ska bli skoj. Han hade en bok av Dostajevskij också. Den ska jag låna sen.

Sa jag att solen skiner? Underbart, det är fjärde dagen nu.

>> Det är vår nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0