Feeling a moment

//This is the only place where I can go and think. I’m thinking right now, okay?//
Christina – Greys Anatomy


Jag tycker om den scenen. När jag själv tänker på den blir den för mig istället;

//I’m feeling a moment right now, okay?//

Som igårkväll, det var solnedgång over Neckar, jag stod på Theodor Heyss Brücke med min cykel. På väg hem från stan. På stranden längs floden promenerade folk. Solen gick ner rakt framför mig och färgade himmelen rosa, gul och lila. Långt upp på floden kom en kajak framskjutandes. En fyramannakajak, från solnedgången mot Theodor Heyss Brücke – och mig.

Stör mig inte, I’m feeling a moment right now, okay?

Riding on the stars och converseskornas sulor är tuna och snön är kall. Pang. Ett ögonblick är borta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback