It's a good day for living

Idag är inte rätta dagen för att oroa sig för världens undergång. Klarblå himmel och solsken har det varit. Lunch på Ikea; älgmakaroner, tomatsås, biolemonad. Äppelpaj och kaffe.Cardigans. Niccokick. David & the Citizens. Sugarplum Fairy. Moneybrother. Mando Diao.
Planer. Planering. Jag har provsuttit soffor, knackat på sängar (trä, plast eller metal?) Provlegat olika madrasser. Räknat i huvudet. Gått igenom mitt gamla rum i minnet. Jag kanske köper sådana där grejer i höst. Flytta igen. Med grejer. Bokhylla. Soffa. Säng. Osv.

Åka hem ifrån tyskland. Jobba? Och i höst – jobbapluggaresa bestämmasigbara. Vart som helst. Hur som helst. I augusti borde jag veta exakt. Som sagt, idag är inte rätt dag att oroa sig på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback