say something, say yes

”Är du kär i honom?”

(Think it over girl, please give it one more night.)
Kan man inte svara ja är det FEL. Man kan fråga sig själv också , om man är tillräckligt disciplinerad så att säga. För att inte ljuga sig själv rakt upp i ansiktet alltså.

Varför slösa bort tid på att må dåligt i ett förhållande med någon, om man inte kan svara ja på den frågan.

Är du kär i honom?


//Did I, ever take my eyes away from the horizon?//

Tro mig. Jag har varit där. Eller tro mig inte då. Skit i att tro.

Efter fem månader fick jag den frågan. Det var inte en dag för tidigt som den kom. Så till citatet, slutade jag någonsin att se mot horisonten, för en bättre morgondag? Knappast, nej snarare var väl det det enda jag såg fram emot. En dag till.


Ursäkta att jag ifrågasätter kärleken. Den är ju så vacker, underbar, fin. Den kan ju vara så vacker.

Det är bara det att jag varit där, jag kan rättså många trick för att släta över, förfina, låta glad, forhoppningsfull, kärleksfull, kan många lagom undvikande svar på för närgånga frågor.

”Är du kär i honom? (då)”

Jag kunde aldrig svara ”klart jag är” på frågan…som jag aldrig fick.

Vad är det för fel på den frågan? Den borde ha ett stort klingande ”Ja!” till svar varje gång. Den är värd det. Du med.



Kommentarer
Postat av: sara

ja du maja, det är en bra fråga. hoppas du snart kan svara ja på den! eller att du kan det redan nu, man kan ju vara kär i sig själv, det är bra å vara det!
kram

2006-01-31 @ 10:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback