Tell me what love is

hej blogg.
tåg.
skog.
snö.

Jag ska göra allt jag kan för att få en fin februari. jag var ute och gick i morse. Ja, i min värld vad det väl antagligen morgon men nja, halv elva gick jag ut. Ner till Neckar. På sätt och vis är det en av mina favoritpromenader. Vägen genom Neuenheim dit är väl inte tiptop, men kommer man väl bara in i de äldre kvarteren finns det ett fint torg, många bagerier och massa fins hus och då är det heller inte alls långt kvar till floden. Kunde man bara bada i Neckar skulle den här staden vara ett paradis. När det blir sommar alltså; märk när det blir sommar. Det är knäppt att man inte kan bada i den. Iofs skulle jag inte få för mig att bada i ån hemma heller men längs med den finns det inte en kilometerlång gräsmatta som är bred med små promenadstigar på. Beachvolley och glasskioskar. Pensionärerna tränar stavgång och själv tänkte jag mig picknick, en bok och sol. SOL. Längre upp åt öster smalnar allting av och blir en liten gångstig längs med floden bredvid en hög mur. Bara någon meter bred och helt i höjd med floden. Det är väldigt bra och fint tycker jag. Det tog 1,5 timme och jag hade långkalsonger.. Ja, det är kallt här, egentligen. Drygt att gå i trappor med jeans. Det bör bli vår här snart. Det är en order.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0