This is my land

Kören går bra. Ikea är grejer det. Köttbullar, brunsås, lingonsylt och pommes. Lol. Med lingonläsk och jättestora plancher från bohuslän. "Hier ist Schweden". Jo tack.

Jag köpte en aloe vera blomma.
Och en kruka till.
Och ljus som luktar apelsin och kanel.
Och glas till ljusen.
Och kuddfodral.
Och en randig kökshanduk som jag sydde ihop till en kudde. (vad roligt det var att sy. Jag ska brodera mina naturvita kuddfodral.)
Sen köpte jag batterier till min mp3.
Och singoalla.
och 250 gram marabou. Som jag åt upp igår.
Och gott och blandat.
(och nu kommer svenskafröken och säger att man inte ska börja varje mening med och. "Och" säger jag då. Det här är ingen text. Det är ord staplade på varandra.)
Vi åt ballerina, dillchips och marabou och kollade på Greys Anatomy. Till klockan tre på natten. Min dag igår var... Trött! (eftersom jag gick upp halv nio. Des war zu wenig geschlafen.)

Idag ska jag till ikea igen. Schwedenshop here I come.
Och på kören är det skoj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0