someday soon, I think I get you message someday soon

like we did before, like we did before.

tänker att jag inte förstår, tänker att jag har klåda i händerna och riktigt ont i fötterna varje morgonb när jag vaknar. kan man få träningsvärk av att jobba inom vården? har aldrig trott det men nu är jag ju så förbannat slö och tränar aldrig så det kanske inte är omöjligt.

ska städa, som vanligt. men för ovanlighetens skull så har jag sorterat ut halva min garderob. ska ta itu med banankartongen med skor plus den med kläder som åkte redan före sommaren. röda korset kan få det. men inga barn i afrika, mellanhanden säljer dom bara, inga barn får kläderna. miljö och röda korset är svårhanterat. är man miljömedveten borde  man inte gasa allt för mycket när man kör bil. inte äta entrecote från brasilien eller köpa kläder från kina. det där med medveten, det borde gå hem mer, inte bara gå bort.
Erst kommt das essen, und dann kommt der Moral, som man säger i tyskland, kanske. Först ska man ha så man mättar sitt behov, sen kan man tänka på moralen. Etiskt korrekt, men först mätt.
käka kidneybönor ffs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0