totalt intetsägande samt habegärsaktigt inlägg

det blir en tuff match men pluggdags med te och kanske en espressokokare från ikea kanske nått bättre märke vet inte beror på vart jag ska flytta in, inte sant?

står och hänger och slänger på rackarberget, kom ganska enkelt fram till att det var bäst för mig. Ett, nära till skolan, två fina hus, tre jag är så odiciplinerad att jag måste ha nära till skolan annars pluggar jag inte, fyra vet inte, fem mycket gräs och träd plus en lekpark. HMM!

Min första tanke när jag gjorde en snabb budgetskiss var att "hur ska jag behöva så mycket pengar?" dvs dryga 4000 till mat och nöje i månaden, men sen var vi och kollade på soffir, brickor och lampskärmar så det blir nog ett enkelt svar på den frågan. Det kommer funka, jag kommer kunna göra av med dom.

det här vill jag ha;
  • en soffa
  • en projektor och en projektorduk (totalt onödigt, jag vet, men det verkar bra att kolla l-word, greyes, oc och sånt på.)
  • snygga gardiner! obs! jätteviktigt. jag kommer inte sluta förens jag är nöjd denna gång
  • ett stativ, en hängare, nånting så min plattskärm inte står på skrivbordet
  • ett skrivbord, som passar, plan skiva, ingen låda mitt på
  • hållare för tangentbord så att man kan skjuta in det under skrivbordet, mitt på.
  • ett soffbord
  • ett nattduksbord
  • en klockradio som är snygg
  • trägalgar
  • en rutig kappa
  • bokhyllor!

det här har jag
  • en säng
  • två datorer
  • massa cdskivor
  • en musikanläggning
  • en thevagn
  • ett doftljus som luktar grönt the plus ett antal thekoppar
  • öhh lite andra grejer som bla bla bla och två nya jackor, en kortare i skinn och en pepitarutig. KUL KUL.

Visst, säkert, kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0