It's my life

åh jag har hundra känslor i min kropp och det är rätt underbart men samtidigt förvirrande. men jag är ju glad, nöjd och kluven, som fan.

lasses fest i helgen var för min del succe rakt igenom. hans canadadudes var jättetrevliga och vi åt en massa mat, och ja, innan första glaset vin hade jag och emma en vattenkanna framför oss. Inte göra om misstaget senast i forsmark, nej. (som typ var dricka för mycket vin och slutade med för mycket whiskey, havsbad och somna i hannas säng före tolv för min del. plus en minneslycka, en.) varannan vatten är stabilt och vi var uppe till fem. förlåt för jobbiga inlägg i diskussionen huruvuda tjejer har hobbies eller inte, samt påstående att jag kan spela poker, det är inte sant. Annars var det soft och vi hade lite picnic med mackor ute på gräset vid fyratiden. Andra gyllene tillfällen var mitt och niklas snack om mycket olika grejer, vi grät båda två och det var mycket vackert. Emma spelade schlager i bakgrunden. Sophia i min gungstol, shotar dvs obstwasser. Det var roligt.

Jag har börjat jobba, fjärde dagen idag och jag har kommit in i att hjälpa tanterna med allt, känns bra, jag gör en insats och det är himla roligt. pensionärer rocks. hoppas alla har bra sommarjobb och grejer.

annars är det fotboll ikväll, jag ska kolla på mitt dagliga L-word avsnitt och skriva i mysecretlife dokument och ja det var en politiker på mitt jobb. hon var riksdagsledamot och alla som jobbade blev smått generade och vågade inte prata. kul för jag vet hur det brukar låta, gnäll gnäll och visst har de åsikter men efter hennes besök hävdade alla att de "absolut inte var politiskt intresserade" jag själv var rätt kritisk för jag ville veta om hon hade nått att säga så hon trodde jag var modde. Icke, och sen fick hon reda på att hon kände min pappa, det var la nån som inte kunde hålla sig och då blev "Jaha!" och bla bla bla. Hon tyckte jag skulle gå och rösta iaf, det sa hon innan, och Ja, jag ska gå och rösta. Jag tycker det är en idiotförklaring att säga åt folk att dom ska rösta. Jag tar för givet att folk vill rösta och påverka,  men så är jag naiv och godtrogen också.

Efter att hon gått så kom vi (jag) fram till att hon borde ha varit påläst om situationen här, haft koll på de jobbiga beslut som tas och hur tex vi på vår avdelning drabbas av nedskärningar, landstingets beslut och så vidare. Hon kunde mest säga att det som skrevs in tidningarna inte var sant. Inte alla sa jag och nej men kvällstidningarna, herre gud. Den enda tidning folk läser här är kvällstidningar. Så nu läser de en tidning full av lögner, lyckat madame.

-> Diss på riksdagsledamot Pia Nilsson från Sala
-> Hiss på alla gulliga och kämpande pensionärer som har byggt detta land ;)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0