Jag hänger på ålderdomshemmet

inte så mycket att säga om mitt liv just nu kanske, mest för att jag har jobbat hela helgen. Närmare bestämt 13-21:30 i fredags - midsommarafton. Lördag 07-16, söndag 07-21:30. 27 timmar som blir dubbelt betalda, japp, det är som att jag jobbat 54 timmar - på en långhelg, trots det var midsommar, eller mer för att det var midsommar. Mitt jobb gör man alltid för, inte trots.

Och ingen kan komma och säga att mitt jobb inte betyder något,
"Så du ska jobba på midsommar"
"Javisst ska jag det"
"Så du ska inte ut och dansa?"
"Nej, jag ska vara här med dig."
"Åh, vad skönt."

fint återgivet samtal mellan mig och tant, det är la midsommar för dom också.

vet inte. på så många sätt är det ett så fint jobb, några veckor om året, så där. Mitt sommarhak sen två år tillbaka, det vet jag att jag har. "Inte vara pank till hösten" är en bra ruta att kunna stryka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0