683 - 0305

18447-17

Hej, här kommer en liten bild på mitt nya rum.
Ja, det är sorgligt att jag slutar som au pair. Men jag ångrar det inte och det är väl där den viktiga poängen ligger. Men det är sorgligt när jag känner efter riktigt noga, iaf lite. Dock känner jag inte efter så värst mycket, min relation med föräldrarna är ungefär lika med att vi inte drar jämt och min tillvaro går mest ut på att fixa allt. Jag skulle fixa den där diskussionen vi hade, det gjorde jag. Jag skulle hitta nånstanns att bo, det hittade jag. Nu ska jag jobba de sista dagarna och sen säga hej då, jag har flyttat nästan alla mina saker. Jag har burit dom i kassar, tagit spårvagnen, bytt till bussen, tappat kassen med alla mina skor. Man har alltid så mycket mer saker än man tror. Så är det alltid för mig. Dock hade jag inget täcke och ingen kudde, inga lakan eller handdukar eller dylikt förens Cissi gav mig det. Hon gav mig det, åh, det är hon värd en stjärna på himmeln för. Men skulle hon tagit med alla sina saker med hem till sverige så hade hon haft ca 70 kg övervikt och det går ju inte.
Så, jag stålsätter mig och klarar av det hela, men visst är det lite sorgligt när jag känner efter.

Egal.

Här är iaf mitt nya rum. Jag känner mig inte hemma här, ännu. Jag har svårt att sova här. Men jag har mina grejer här och ja, det är en mycket fin lösning. På måndag fixar jag mitt tillstånd för att arbeta här i tyskland, mitt liv ska nog ordna sig det med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0