Anna Ternheim

I morse kom jag plötsligt ihåg den där killen som skulle på Anna Ternheim i Berlin om några veckor. Jag sa; Ta mitt nummer så kan vi ses och du får hennes skivor plus lite annat (dvs elin ternheim, ane brun, alla sophie zelmani och vad man nu annars kan tycka. Kanske Lene Marlin, kanske Missy Higgins.) Han blev lite paff och sen jätteglad och följdfrågan lydde;
"Vill du ha något att dricka?"

(haha)

"Nej, jag ska åka nu."
"ÅHhh SCHADE."

Lol. Jag skickade sms till honom, en vecka efter Sophie Zelmanis kassa spelning här i Heidelberg. Nåja, han ringde nyss. Han har en jätteknäpp tysk dialekt och han går helbort på alla kategorier förutom att han har bra musiksmak, iofs gillar han enbar dessa fina skönsjungande kvinnor vad det verkade som, men ändock. Anna får alla att smälta. Undrar om det bara var hans dialket som gjorde att han sa "quatschen", alltså att vi kunde göra det när vi skulle ses. Det är verkligen ett fult ord, inget som jag sysslar med på tyska. Det betyder typ babbla. Man babblar inte när man träffas, man pratar, möjligtvis kan man snacka men ja. Jag är nog bara språkkänslig, eller snarare pedant. Säg helst inte fel ord. Drick helst inte upp kaffegrädden och säg att det är gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0