Det kommer alltid finnas en hand för dig någonstanns

I lördags när vi var på lidl, vi kom dit av en slump, slumpen var att vi ville ha godis. Helt plötsligt stod två tjejer som pratade svenska lite längre fram vid grönsakerna. Dom köpte bananer.


"kjhdsdjh"
"jhdfkjahf"
"Jag är au pair här."
"Jag med"
kjdghkds
"Jag bor lite längre fram här"
"Jag med"
´ndfsd
"Jag har varit här sedan augusti"
"Jag har varit här sedan i september"
kjsfbvdsfbhv
"Jaha, jag får jämt lov att handla i den butiken"
"Ja, men jag med"
jfkjf
"Ja, det där, det är min syrra på besök från sverige."
"Ja, men det här är min syrra, hon är på besök från sverige."
hdskjfhbdsafhjv
"Konstigt att vi aldrig har sett varandra"
"Ja, konstigt."


Ja, det var kul. En svensk tjej några hundra meter härifrån. Och vi har aldrig sett varandra. Det var en knäpp, sann historia. Nu kan jag lära känna henne och ha någon som jag känner på samma gata som jag. Vad roligt. Och hon hade till och med tv. det är en mycket viktigt grej, om man känner till omständigheterna; dvs att de ska börja visa Greys Anatomy här nere, dubbat till tyska. Jag älskar den serien så högt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0