Dov tankeställning

Det är något visst med sena nätter. Doftljus från ikea, kanel i mina sinnen. Ett litet rum långt bort och tankarna på annat håll.

Jag antar att det är för mycket som har hänt de senaste dagarna. Det är mycket som återstår att hända också. Jag vet inte exakt vad. Hittills har jag seglat med vinden i ryggen, det är så jag tänker. Det kan ältas, ändras och överklagas femton gånger om, om man nu så vill, det behöver inte ens vara sant.
Allting är relativt.

Det är relativt. Favoritfras på alla orienteringstillställningar när jag var runt femton år. Runt fem år sen. Jag tror det var några som hade lärt sig ett nytt ord. Jag vet att jag inte förstod innebörden fullt ut, men jag tänkte desto mer på det. Och ja, allting är väl relativt. Du får säga hälften fullt eller hälten tomt om glaset på bordet framför dig. Es ist mir egal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0