Efter regn kommer solsken

Tidigare rubriken; nu går vi vidare. Det har varit snö och slask de senaste dagarna. Det har varit slask i mitt huvud också.
Nu kommer våren, det har jag lärt. Som jag har längtat. Som jag har lärt mig.

Då försvinner slasken, då får vi alla vad vi förtjänar, då skiner solen lite längre, då kommer det blommor till alla.
Då är vi alla små stjärnor.


Idag när jag och Sofie satt på vårat bästa ´café började en tant prata med oss. Hon var nyfiken och sa att ungdomar egentligen var så snälla. Bisk och bitter blev man först med åren trodde hon. Hon avslutade iaf våran pratstund med att vi inte skulle bli förälskade i heidelberg utan bara tänka på oss själva. Sen gillade hon inte svenskt dagis heller och funderade ett slag på om hon skulle vilja vara 19 igen. Själv var hon 78 och åren gick fort sa hon, men bli inte förälskade i Heidelberg. Fin stad, skaffa utbildning och jobb istället. Det är så det är i de nya tiderna.
Nej, vi ska inte bli förälskade i Heidelberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0