Halvt på sned

meister

Vad kan man säga om musik. Anna Ternheim, Lisa Ekdahl tillsammans med Cornelius Meister. Killen är 26 år, tysklands yngsta dirigent och håller hus här i mina kvarter. Jag har sett två konserter med honom, han dirigerar saker utantill som inte ens erfarna dirigenter fixar, han studsar fram, han spelar pianokonserter samtidigt som han håller reda på en hel symfoniorkester. Dessutom ser han ut som en blandning av Zlatan och Håkan Hellström. Han är helt enkelt otroligt musikalisk. På onsdag är det dags igen, konsert nummer 6, den tjugonionde mars. Samma dag som mamma och pappa kommer ner. Samma dag som det bara är två dagar kvar för mig att jobba. (huvudet blir tungt, klumpen i magen existerar.)
Och Lisa och Anna och Jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0