THE CARDIGANS

Han skriver om the cardigans.

Jag älskar the cardigans, han skriver om de två senaste skivorna som aviga och nyskapande och förfulade och något som bryter av mot det gamla. Det var Long gone before daylight som fick upp ögonen på mig och den skivan är en av de mest betydelsefulla i min samling. Okej att jag inte är någon lovefool och ingen som var med och kollade på the first band om the moon heller. Däremot så är "I need some fine wine and you need to be nicer" förra årets klockrenaste låttiel och "don't blame your doughter" en av de bästa låtarna.
Jag tycker inte att drip drop teardrop är hackig och söndertrummat. Jag tycker att den är underbar. Skivan är så fin, så bra, så otroligt bra. När jag tänker lite på det påminner soundet om David Bowie - Ziggy Stardust. Eller så är det bara känslan, det kan mycket väl vara bara känslan. En otroligt bra skiva är det och Cardigans har blivit ett otroligt bra band. Det här är min kärleksförklaring. Den hade jag aldrig gett cardigans första skivor, den ger jag dom för de två senaste.

I'm am young and I'm alive. I wanna talk about things.
I am young and I own my life, I need to talk about it baby.

It's though to walk without strings.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det stavas beauty...

2006-03-02 @ 22:12:17
Postat av: anna

nej jag har inte hört något fast jag antar att det fortfarande är inom rimlig tid, alltså inte för sent. jag skickade ett sms för ett tag sen, har inte fått något svar fast det har dröjt att få svar tidigare också så jag är inte så orolig än. däremot har jag verkligen ingen aning om vad han kommer svara. och jag har ingen aning om vad jag vill heller, men jag är beredd att ge det en chans...så, ett snack med mrmack? tja, vad kan det handla om. det blir intressant.
kul att du gillar fanzinet! det gör vi med :D

2006-03-02 @ 22:17:41
Postat av: maja

>> Ja det gör det ja! BEAUTY.

2006-03-02 @ 22:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0