Torsdag

Lisa Ekdahl - Gitarren i knät



Imorgon är min näst sista dag. Jag ska baka bullar och hjälpa dom kolla sin mejl. Det är för att ingen bakar så bra bullar som jag (barnen har tyvärr bara mammans fullkornsbullar utan socker att jämföra med) och för att de levat utan dator och tv hela sitt liv. När jag kom visste de inte hur man slog på en dator. Nu vet dom. Och i övermorgon är min sista dag. Stackars barn.

Leonie får första två delarna av "Anne på Grönkulla". Johanna fårm en dockservis i sjuårspresent. Alla tre barnen får "Den lille lorden". Födelsedagspresent och två av mina bästa barn/ungdsomböcker. Vet inte hur många gånger jag läst igenom anne-på-grönkulla-serien. Hoppas att Leoni kommer göra det minst lika många gånger. Hennes vollkornsmamma läste sin första bok när hon var arton år. Hon vet inte hur man trycker med en musknapp. Man kan kalla det enfaldig eller dum men folk har sina gåvor placerade på olika ställen. Måhända förstår vi inte varandra. Deras liv går ut på vollkorn och klassisk musik, och mitt går ut på nya steg och teknik, ord och tankar och annat trams. Musik, häng och släng. Men även jag har mina ljusa stunder och äter gärna fullkornsbröd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0