varför läser du på universitetet?

Arcade Fire - My heart is an apple



"De flesta läser på universitetet för att få det där intressanta och spännande drömjobbet. Andra kanske börjar plugga för att lära sig mer om ett speciellt ämne. Skälen kan vara olika, men det viktiga med utbildningen är att skaffa sig en stabil och bred grund för att fortsätta lära sig nya saker under hela livet. Högskolan hjälper dig att komma in på en arbetsmarknad som hela tiden förändras. Med en akademisk utbildning har du också en bra grund att stå på om du senare i livet behöver skaffa dig mer eller andra kunskaper."


Jo, för att det är intressant och ett bra val och något nytt och för att det tar mig upp till en ny nivå och en annan miljö och fram till nästa kö och att jag får ta ställning i nya val och kanske rentutav anstränga mig lite?
Varför vill jag läsa på universitetet?
- för att jag vill lära mig och för att jag tror att det kommer ge mig möjligheter som jag inte hade fått annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0