Vi har ett revir att bevaka

Det är ju fantastiskt.

Klockan är tjugo över nio, det är onsdagskväll och jag ska hämta min lillasyster från flygbussen om två timmar. Ska nog dra mig uppåt med en kopp the och min laptop om ett tag. Jag behöver skriva fritt, jag har ett dokument som heter "Helvete 13 februari". Under den här halva månaden som gått sedan jag startade upp dokumentet har det blivit flersidigt och svårord och erkännande hit och dit. Kapa inte min dator och sno inte mina papper.

Jag är hur som helst mest glad av att jag blivit av med mina knäppa tyska dejar. Kemikillen var jag dum emot och MrMack lär jag inte ens se i himmelen så hej då. Nu kommer min syrra och med henne kommer våren.
För länge sedan, kanske var det när räknaren till fotbollsvm stod på 133 dagar så gick jag och Sofie på stan och jag sa att det kommer vara vår när räknaren står på 100. Det är idag. Idag är första märs, idag är det hundra dagar till fotbollsvm.


Inte varmt men nästan vår Ingen lösning men ett spår Inte ja men inte nej


Okej, det är inte vår än, men jag har en lös plan, jag har lösa idéer, jag har sett vårens första blommor och jag har suttit på en bänk i solen. Ingen lösning men ett spår, det passar. Passar gör LarsW texter oftast så unik är jag inte alls. Jag vet på ett ungefär hur länge jag ska stanna, jag vet på ett ungefär att jag vill jobba i sverige, jag vet på ett ungefär vad jag vill göra hösten 2007. Tänk att det alltid är hösten som är nystarten. Våren ska bara komma och ge mig segern i handen och sen  ska hösten komma och där ska jag ha satt mina frön. Dom gror igenom vintern och brister jublande ut med vårens första solstrålar.
hej poet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0