Who's that girl

Magnus Uggla - Utan dig



Min musikbakgrund är magnus uggla och svensk punk. det är enbart tack vare mina äldre bröder. Det dom lyssnade på lyssnade jag på. Någonstanns därefter upptcäkte jag och min syster carola och svensk schlager. Vi har typ två skivor med det. Sen har vägen gått över aqua, westlife, "absolute music" hela vägen fram till min ypperliga musiksmak. Här rymms fina detaljer från hårdrock till klassiskt. Från Nightwish till Vivaldi. Och det är vad som finns däremellan som är det viktiga. Feeder. LW. Svenska och utländska sing/songwriters. Pop. Rock. Indie. Svensk musik håller hög klass. Det gör inte tysk musik, däremot gör jag mitt bästa för att ge det en chans.

Tegan&Sara. David Bowie. Robyn. Tatu. The Knifes. Gwen Stefani.
Håkan Hellström. Lars Winnerbäck. Kent.
Sahara Hotnights. Moneybrother. Mando Diao. Bad cash quarter. The Hives. The Cardigans.
Anna Ternheim. Elin Sigvardsson. Missy Higgins. Laleh. Hello Saferide. Jenny Wilson. Lene Marlin.
The Killers. Rooney. Saybia. Feeder. Death cabs for cuties. Franz Ferdinand.
David and the citizens. I'm from Barcelona. Niccokick. SKWBN. Marit Bergman.
Och fler, mer därtill.


Och någongång glömmer man bort att tacka sin historia och omgivning och blir så himla cool och tror att man kommer på allt själv. Det är väl aldrig sant. Men att carola är galen, det är sant. Och när det blir eurovision kommer resten av europa konstatera att sverige har kass musiksmak och ingen stil, precis som Carola, och kanske resten av svensk schlager. I wan't love och jag ljuger dåligt med.

Kommentarer
Postat av: Elin

musik är bra, man ska vara stolt över sin stundtals tuggumipop bakgrund, för om man inte lyssnat på det mesta så vet man inte vad det är man vill ha. lust att köra lite litterär hobbykurs igen du och jag? min mattekurs är inställd så jag är arbetslös på måndag igen och pojken min åker på praktik 3veckor from måndag....

2006-03-30 @ 10:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0