besök

aHHH den senaste veckan har min kompis emma varit här. jag ska blogga nån snygg bild på oss.

vi har gjort alla möjliga grejer och det har varit så himla kul.

vi avsultade det hela med tacosmiddag torsdag kväll för att sedan gå vidare till schwimmbad och sextio-sjuttio-åttiotals special kväll. det kan helt enkelt inte bli dåligt. Eh, jag tycker iaf att det var riktigt kul.

det konstiga är att jag nu inte varit i min lägenhet sedan igår morse och jag visste inte ens om det skulle vara städat på mitt rum. ännu mindre vet jag vad som finns i mitt kylskåp.

Men så ja, det var hyffsat städat på mitt rum och mit kylskåp är tydligen överfyllt med mat sen tacosmiddagen och vad jag handlat nu. Jag är nämligen sjuk. låg hela natten med feberyra utblandat med scream-skräck och kunde inte sova för mitt huvud dunkade och halsen var uppsvälld och mina näsa minst sagt täppt. Det är inte pollenallergi. Kan bero på att jag lodar runt i surfarshorts och inte så mycket mer men är det sommar så är det. mysigt att vara sjuk. jag köpte som sagt en massa god mat och planerar att bädda ner mig själv. fast solen skiner utanför. eh, jag mår helt plötsligt lite bättre.

jag o emma

emma kom från valencia. hon har varit där sedan 19 januari eller något i stil med det. hemma i sverige är hon nu och vad lämnade hon här? Mest en gnagande känsla av att jag inte ska stanna här speciellt länge till. vi planerade en hel del grejer till sommaren och spånade hösten. det klan bli uppsala för oss båda. men det kan också mycket möjligt bli något annat. Vad försöker jag komma fram till? Kanske mest att en massa tankar kom i snurrning, vad händer nu?
det är 1,5 vecka tills jag åker hem. Den 23:e lixom. just nu känns det som om en sekund men också en evighet. vadå, ska jag packa ihop allt? värst av allt, hur ska jag kunna säga hej då till alla jag lärt känna här? Hur ska jag kunna vara sista dagen hos Majken? Hej då? Ulrike? Matilda och Sofie? Ångesttankar, huvudet bankar. En del har jag inte ens talat om för att jag ska åka hem. vad ska jag säga på kören? hej då, det här är min sista gång. det är deras vardag, dom tar för givet att inget ändras. Dom kommer blic lite chockade och sen säga men åhh vad synd men ha det så bra och bla bla bla. Gud vad jobbigt.

Vad är det för dag idag? Spelar det nån roll vad klockan är? Jag undrar vad som händer?
Vad är det för dag idag?


Åka hem. Det finns inte men samtidigt så vill jag. Vill vidare, vill jobba, vara hemma, jag saknar våran trädgård och min familj. som hör till. Behöver komma härifrån så att jag kan ta nya beslut.

Snälla, ge mig styrka så att jag kan göra det här på ett bra sätt.

(hoppas att simon, min korridorsgranne har massa bra filmer på sin dator. nått lättsamt helst. jag är ju sjuk.

Kommentarer
Postat av: S

Sött nytt bloggkort. Jag är upp-och-ner. Kram.

2006-05-13 @ 17:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0