Ett tomt avsked

åh fan.

en blomma i en tom ölflaska till ralf.


träffat på kemikillen både i fredags på karlstor och igår uppe på thingstette. han såg inte överdrivet glad ut, men kostade ändå på sig att gå precis förbi mig och kasta en smått hatisk blick. Nåja, jag skulle kanske ha gjort samma sak om jag varit han. men då hade jag aldrig skicka "lass mich in ruhe" sms:et. och det gjorde jag ju. och därför kollar han hatiskt på mig.

Mest sorgligt denna helg var att det var mitt sista rollercoaster dvs sista gången jag träffade der dj aka ralf. hm. jag var själv på otroligt dåligt humör, min kropp vägde femtio kilo extra för en natt och jag kunde inte ta ett danssteg. jag stod och hängde och kollade på alla som dansade, och på den där karln. det är blommor som har fångat dig. jag var tvungen att gå fram och ge honom en blomma i en av hans tomma ölsflaskor innan jag gick. det var roligt det. och sorgligt. kan inte riktigt förstå att jag varit där för sista gången. det kan inte vara så. nej. jag ska nog åka tillbaka och gå på det nån mer gång. Då ska jag dansa - hela natten - i neon - in a new direction - did I ever take my eyes from the horisont - ungefär så och lite till, lite bättre.

Jag kommer sakna den här djävla stan när jag åker hem. Om tre veckor, exakt. Tisdag, om tre veckor. Fram tills dess ska jag ha hunnit med allt och inget. Packa allt och inget. Ta fram, ta tillbaka, säga hej då, säga vi ses och viska auf wiedersehen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0