per hagman kramar bodil malmsten

18447-25
per hagman har skrivit tre böcker som heter "cigarett", "pool" och "volt". skönlitteräta, handlar om han johan. det är först nu långt senare som han skrev"att komma hem ska vara en schlager". den är relativt självbiografisk. jag läste den först och föll in i språket och föll och föll och ville komma fram men man kommer aldrig fram. Duka för två för det ser iaf trevligare ut, det gör han på sista sidan.

Jag har kommit igenom halva "pool" nu. halvägs genom triologin som för i helvete är samma smörja som "att komma hem ska vara en schlager". Sorry mannen, min svenskalärare hade redan talat om för mig att allt en författare skriver åtminstone delvis är självbiografiskt. Hur hon nu kunde veta det. Hur det nu skulle kunna vara annorlunda.
Hur kan han? Så djäkla självutlämnande. Varför behövde han?
Varför uttrycks så mycket elände genom böcker?

Kom just på, borde läsa mer bodil malmsten. Dom är så himla bra. Nutidsförfattare, moderna författare. Om jag någonsin blev svenskalärare så skulle dom få läsa bodil och så skulle vi analysera och de skulle få läsa alla fyra böckerna jag nämner av per och sen skriva jämförelse och sen skulle vi bla bla bla bla bla. Det skulle vara så himla kul och sen skulle alla låtskrivare som winnerbäck och håkan och så vidare få bli moderna poeter. Och vad fint poesi är.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0