svensk sommar

har faktiskt inte kunnat undgå att märka att våren/värmen kommit till sverige nu också.
Det är ni så klart värda. Jag avundas det faktiskt. Var är våren mer efterlängtat än i ett land som sverige. Har har det kunnat vara vårväder sen i februari, man är inte så imponerad faktiskt.

Blommorna har blommat ut, gräset är brännt och vattnet får man inte bada i.

Om två komma fem veckor åker jag hem. Då kommer våren ha fått sin självklarhet i allas mun och inte vara något speciellt. Folk kommer ha gått avklätt så länge att de glömt hur det känns att frysa i jeans. Det kommer att kännas som att jag missat något. Det känns som att jag missar något nu.
Men i slutet av maj, då kommer jag. Nog kan det vara riktigt dåligt väder då med. Jag ska ha sommarlov med. Tre veckor.

men ändå - svensk sommar, må den bli lång, lång som fan. Ge mig åtminstone en het, lång sommarnatt.

[Hultsfred. SUCK.]

Kommentarer
Postat av: Autotroll

Oh här är det massa grader varmt. Vi blir kokta alt. stekta.
Jag och Gilda har kämpat ute i fält hela dagen, vi är försöker förstå det här med klickerträning, inte helt enkelt.
Gilda är på god väg att bli godisberoende, vilket ingår i metoden och jag blir stekt.
KRAM

2006-05-06 @ 17:08:18
Postat av: elin

sol är förbannat bra, grillning is the shit och jag känner mig för gammal för forsmark. men det är väl så det ska vara, att man nån gång växer ur forsmarksuniformen och träder in i något helt annat. jag har bara inte kommit på vad det är för ngt det är nu...

2006-05-08 @ 12:53:01
Postat av: lasse

tjenare... mycket riktigt sa ar det fantastiskt! nu antrar vi snart vegas och sen bar det av till san diego, om pengarna racker ;)

kram!!!

2006-05-11 @ 20:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0