valborg

h

alldeles bestämt det bästa valborgsfirandet jag har varit med om, å det var grymt. Hade aldrig trott att det skulle vara så mycket folk, så mycket party och så coolt - fan det var det.

Jag antar att det är svårt att beskriva och förmedla och kanske är det bara för att jag har en sådan förkärlek till skogspartyn som det var så lyckat.
Inte ofta den blandningen på folk, så många. Massa facklor och brasor och musik och fyrverkerier och eldsprutare. Jag faller för sånt.
Min kompis matilda föll för en kille och jag tappade bort henne och med henne min väska, jacka, kamera och så vidare.
Jag träffade en kille som snarare träffade mig - när han ramlade nedför en två meter hög mur. (nur um mir zu beeindrucken. lol. han lyckades faktiskt.)
Nej det var helt enkelt jätteroligt och vi träffade en massa harekrishnas på vägen upp. Jag har lärt mig en massor om deras religion och mm, det är dom som har den lilla fina vediska restaurangen också. Higher taste här i heidelberg. dom hittade inte upp på thingsstette och vi hjälpte dom att bära.. Dom gör värsta bra godiset och hade med sig hinkvis av det. Det var faktiskt jättesnällt. Sen får det nog vara slutcharmat för mig även om jag vågar erkänna att jag var rätt lättcharmad men efter att ha läst efter om deras religion. (del av hinduismen som utvecklats i västvärlden) så känner jag att det är för mycket, för överdrivet, för inskränkt och felvänt. Men dom var hur som helst snälla mot mig. (även fast de tydligen anser att alla som ej upptagits av krishna är lägre stående varelser.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0