gud vs mig 1-0

hej gud.
jag tänkte så här, det här är inte rättvist just nu. ge mig lite romans och fjärilsfladder i magen. För vet gud, att igår när jag var hemma hos en kompis så hade hennes pojkvän lagat middag till henne och skrivit upp menyn för hand, med klumpig handstil och vinförslag till, på ett utrivet blad ur ett kollegeblock. hon sa att det var väl snällt, men var också lite snäll mot mig, snälla gud. jag kommer fördriva mitt eget väsen i förnekelse snart, för det är ingen där uppe som ser mig.

okej, så svarar gud. Kom bara fram till vad du vill och och ta sen det.

well. jag vill ha allt och inget.

drygt säger gud.

ja, jag håller med. det är sannerligen drygt.

Go with the flow säger gud och ler finurligt.

men fan gud, jag försöker ju. och så ser jag någon på jättelångt avstånd som försvinner upp i rök. så finns någon och ingen och allt blir bara tråkigt. är det jag som bara är bekväm och kräsen eller är det något fel på verkligheten?

klaga inte, säger gud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0