Stones thought me to fly

det är alltid en speciell känsla att lyssna på Cannonball med Damien Rice.
It's not hard to fall wenn you float like a cannonball.
there’s still a little bit of your song in my ear
there’s still a little bit of your words i long to hear
you step a little closer to me
so close that i can't see what's going on


ibland känns det som att en låt inte kan bli mer perfekt än så.

stones taught me to fly
love taught me to lie
life, it taught me to die
so it's not hard to fall
when you float like a cannonball



Men det handlar inte så mycket om att läsa texten, utan mer om att lyssna på låten. texten är otroligt sorglig och låten tycker jag så otroligt mycket om. den handlar om att tänka och sakna och missa målet.

Så lockande att sitta i min soffa och ta det lugnt. Vara allmänt nöjd med vissa saker såsom att jag klarade tentan igår, vara allmänt missnöjd med vissa saker. Idag har varit en väldigt trevlig dag på stan och på hugos. Ragdolls måste vara skönaste second hand shoppingen i denna stad. jag har lagt undan ett par stövlar, köpt ett skärp och ett par clips men ja. shopping dödar. leva leva leva hurra.
today will be a good day. tvättar. att ha rena kläder är så himla nice.

med distans i rösten suger. tänker för mycket.

det går ju bra nu. det går ju bra nu. det går ju bra nu.

Kommentarer
Postat av: sara

grattis!!!!

2006-11-18 @ 19:11:28
Postat av: maja

tack sara! som du förstår är jag mucho glado!

2006-11-19 @ 01:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0