time, always time

nu är det som det brukar bli söndag. pam pam pam. perfekt för lite soft soffmys och bra musik. fortfarande Rice. Eftertanke. ha, det säger jag bara för att övertala mig själv för allt jag önskar mig är action och rosa moln. men icke! här sitter jag i min soffa med tre veckors nytvättad ovikt tvätt. "Tillväxt, stagnation och kaos" skall påbörjas och funderas över, seminariefrågor besvaras, bokrecensioner skrivas. "Min bok om Alva Myrdal" samt "bin Ladin i våra hjärtan". Hur som helst två väldigt tankvärda böcker. Har läst den första, slagit upp i den andra. Hellre bin Ladin boken än "religion and state" FAN vad jag är lat för nu fattar jag första tentafrågan så otroligt mycket bättre. Den om politisk pessimism i länder med islam. Titeln handlar till och med om det, ibland är jag så djävla trögtänkt! borde som straff läsa den på jullovet, max tre dagar.

allt jag egentligen vill är att kolla på skärgårdsdoktorn eller kronprinsessan på dvd. gå på bio och hoppa utanför bubblan. hitta rosa moln och kasta tårta på reinfeldt. den här veckan som kommer ska bli så mycket party plugg och polare så det finns inte. de tre p:na. tyvärr ska jag inte åka till mallorca. känns hur som helst som att det kan bli en trevlig vecka med bra föredrag på UF osv. Utgång både den ena och den andra dagen. damien rice i soffan och "Tillväxt, stagnation och kaos" på dag hammarsköld. well. kanske ska vika tvätten någon dag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0