But I have a talent for wonderful things

I'm so tired, honey.

Long gone before daylight is gone. How come?


Har övat min verbala förmåga idag. Gick så där. Läst många sidor i "fred och fruktan" också. Böckerna på den här kursen är bra. Det är bara för att få oss fast för sen ska vi läsa helt torra böcker om nationalekonomi och statestik i ett år. Tur att jag har nära till skolan då. Kan inte flytta. Jag bor faktiskt så nära man kan, helt enkelt. En park, och sen framme. Tycker om park, park är gräs och gräs är nästan skog. Fast bara äppelträd, grusvägar, en bänk, papperskorgar, ett telefonsamtal, en paus. Popcorn i natten, vilken överraskning. Internet i min soffa och musik i mitt huvud. Nollställd. Stirrar i mörker och ser ljus, wonderbar. Sorgligt sant och tragiskt underbart. För mång beskrivande synonymer, för få glada utrop. Jag är glad. Jag orkar bara inte formulera, ta upp och gräva ner. No Good Point.

De här böckerna vill jag läsa:
Tjetjenien - sanningen om kriget
Anna Politkovskaja

Hitlers Generaler
Correlli Barneti

Nästa som rör mig
Det är ingen ordning på mina papper
Undergångarens sånger

Bodil Malmsten

Volt
Skugglegender

Per Hagman

Kvinnans plats - min bok om Alva Myrdal

Lotta Grönning


Dom här böckerna vill jag också läsa:


Att förstå internationella konflikter

Joseph S. Nye Jr

Internationella relationer
Jakob Gustavsson, Jonas Tallberg

Fred och fruktan - Sveriges säkerhetspolitiska historia 1918-2000
Wilhelm Agrell

Som tur är så ska jag det också, sinnom tid. Tur att jag har tid. Tur att jag älskar böcker.
Och jag vill sjunga dig milda sånger.

Kommentarer
Postat av: m

nästa som rör mig var bra. jag tackar & bockar.

2006-10-11 @ 11:06:20
Postat av: maja

ja den är så bra att jag måste läsa den igen. och jag kan rekomendera andra böcker och dikter av henne också. men till dig rekomenderar jag "upptäcken av framtiden" av leif lewin. kan inte tänka mig någon mer passande färdlektyr.

2006-10-11 @ 13:53:56
Postat av: m

okej. never heard of.
min reselektyr är enligt följande:
dice man
lord of the flies
ev fever pitch - nick hornby också.

Dice man känns som en perfekt möjlighet att låta resan spåra ur till.

2006-10-11 @ 14:52:48
URL: http://svindlandeaventyr.blogg.se
Postat av: maja

hoppas att du får läsa massa inhemsk litteratur och hittar ny musik. jag tror att det har potential. lycka till.

2006-10-13 @ 16:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0