det är en gubbe på månen som vinkar till dig

god natt alla fina. nu ska jag lägga mig i mina sköna säng och läsa lotta grönings senaste bok "kvinnans plats - min bok om alva myrdal". det kanske låter som värsta feministtjaffset men sant som det är sagt så gjorde alva så himla många bra grejer och kvinnor får så himla lite cred för saker och ting de gör. fan, ibland är det så lätt att bli bitter att jag bara tänker att vad skönt om 30-40 år när det är kvinnorna som styr och ställer. tänkte att vi börjar här i västvärlden, rätt ofrånkomligt, tänk på sveriges situation, mest brudar som pluggar, som är smarta och snälla. antingen måste killar bli snälla, alla måste bli snälla eller så kommer de bli överkörda. (obs om de blir snälla kommer de också bli överkörda) För säg den kvinnliga chef som kommer benåda en mansgris. tror inte det.
det finns dock ett kvinnoproblem, och det är avundsjuka. att man inte unnar andra (till största del tjejer) lycka och framgång. visst om det är dina polare eller systrar men den där bitchen du bara hatar, hon kan gott fastna i kvinnofällan och få en riktig mansgris. jag vet inte om jag svamlar i luften men jag tror faktiskt inte det. avundsjuka existerar bland kvinnor. bland män också.
avundsjuka och miljöproblem, go to hell.

jag lyssnar på fria vägar ut, telefonen ringer, jag borde gå. den låten betyder något för mig. verkligen. prata med mig, förstå mig. ta på mig, håll mig, så. ta på mig med tavelkrita. jag vill att märkerna ska sitta kvar.

det var en gång någon naiv som trodde på saker och ting. nu samlar hon på tur och returbiljetter, sätter hårt mot sten och håller fast vid gamla principer. livsrädd för att släppa taget. aldrig tillräckligt nära svindlande branten. bara sova nära sängkanten för extra spänning i vardagen. oh my god, where will I end up?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0