don't you let him take you, because you have my life in your arms.

ja nu är jag inte lika trött längre, konstigt jag sov från ett till elva. men jag kunde lixom inte somna. jag kunde inte sova. gårdagen snurrade verkligen till allt för mig. men så är jag fisk och fisk är snurrig. skyll på den du.

nu ska jag ta en sån lång promenad jag har lust med och så ska jag hämta alla skivorna jag beställde. fan vad kul det ska bli. sen ska jag hem och pyssla med mina blommor, plugga och skura golvet, typ.

back to business, good people. don't you worry, it will be over in a minute, don't forget to live.

dagens fråga är:
Varför kan man inte vara ärlig och stå upp för vad man tycker om man är politiker?

Vill se mer känslogrejer och så vidare, det blir så mycket lättare att förstå. Tänk om man kunde få budgeten att bli lite mer levande direkt, istället för att få gå in på aftonbladet och läsa "vi tjänar på det, tjoho" plus läsa en "fortfarande svårare att vara fattig i sverige, än rik"

Kommentarer
Postat av: Jessica

För gör man det finns möjligheten att man inte faller den stora massan i smaken och då är man inte långlivad som politiker...eller?
Varför marknadsförde sig Moderaterna som "Det nya arbetarpartiet" för i valrörelsen? Det passar väll bäst in i den stora massans åsikter, arbete och jobb är viktig för den stora massan. Sen att vi glömt bort vad moderaterna står för egentligen och nu får smaka på vad dom har att erbjuda med sin "arbetar-politik" är en annan femma...

Politiker är väll inte bättre än "oss vanliga" är jag rädd...I Sverige är det fult att vara annorlunda, att våga sticka ut hakan. Gör man det sågas man vid fotknölarna. Välkommen till landet Lagom. Ja se där...
Det där blev snurrigt, vet inte vad jag ville komma fram till egentligen. Nåja, nån kanske får ut nått av det!
-------
Hoppas du har det bra Maja och att skivorna föll dig i smaken =)
Lyssna på Tingsek - Nothing Nobody Right & Wrong föresten, grym låt!

2006-10-19 @ 15:32:10
Postat av: maja

men va fan. ja du har rätt. men jag tycker det känns HELT fel. man ska inte säga saker 'bara för att'... men klart. man säger saker bara för att det går hem, det är sant.
---
skivorna var bra. hello saferide bla. bästa jag sett live på länge. man blev helt glad, inte fel i höstrusket. ska försöka hitta låten. annars får du komma förbi och spela den nån dag. jag bjuder på the.

2006-10-20 @ 19:17:03
Postat av: Jessica

Jag sa aldrig att jag tyckte det va rätt, för det gör jag absolut inte! Men rent krasst så är det nog därför som dom inte alltid är ärliga och står för vad dom tycker. Nån annans åsikt är bekvämare för stunden.

Jag hörde att ni skulle på konserten! Hade gärna gått jag med men vi va ju på Katalin kvällen innan och pengara räcker inte alltid till =) Såg henne live på yran för nått år sen, riktigt bra!
Och jag kommer gärna förbi och dricker te, när du tentapluggat klart kanske det blir lite tid över? (det känns som om hela uppsala tentastressar sönder sig just nu!)

2006-10-21 @ 13:11:12
Postat av: maja

hey, nej jag menade inte att du har rätt såsom att du skulle tycka så, men du tänkte säkert rätt. men frågan kvarstår väl, vad är rätt?

aha, du såg promoe? jag är inget fan av honom, men jag hörde att det var bra. säkert mer drag än annika men hon var grym ändå. hehe, ja tenta på fredag. har du också? veckan efter känns som att det är en hel oas av lugn, så vi kan väl säga så?

2006-10-22 @ 17:50:13
Postat av: Jessica

Yes, promoe och helt off. Va nog mest för det senare som jag va där tror jag... Ett bättre liveband får man leta efter =) Gör ju inte saken sämre att den berömde Magnus Tingsek är med på ett hörn där, haha!
Tenta på fredag alltså, jag håller tummarna för att det går bra. Vi läser psykologi nu och har mest en massa seminarium och små uppgifter att lämna in. Ganska skönt att slippa tentaångesten, vi fick vår beskärda del första 6 veckorna, då lyckades dom pressa in två tentor...
Nästa vecka låter kanon, då är det lugnet före stormen. Efter det så är det Sandviken och praktik som gäller i 6 veckor!

2006-10-23 @ 16:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0