I keep loosing, keep trying, keep taking a breath

00:39
kollar på bilderna på väggen. en där jag dricker cider bredvid jultomten. undrar varför fenomenet jultomte överlevt i dessa pessimistiska dagar. mer och mer presenter, ska han bara ge och ge och ge.
hide away med laleh. hon gör hälften bra låtar. dom andra bara är, kanske precis så som hon vill ha det. kanske inte, hur ska jag kunna veta, jag vet inget om henne. jag vet inget om rousseau eller locke eller hobbes heller. förutom hur eftervärlden tolkat de få skrifter de orkar ta hänsyn till. det finns lika många sanningar som det finns människor. undrar hur många poäng jag får för min sanning, på fredag, den tjugosjunde, tentan, just det ja?

men om det nu är fel, att det visst finns en sanning, att det finns ett rättesnöre. borde det då inte finnas att köpa, nedskrivet, eller bara snöret, så att man kan följa det? Köp boken med alla sanningar! Ta två meter av rättsnöret!

nä. jag skoja bara. man kan inte trampa i andras fotspår. man måste gå sin väg, även om den inte finns och man inte ens vet åt vilket håll man ska börja. man tar bara steg efter det tidigare och gå och byter håll precis så ofta som man vill. det funkar. kanske. vem fan vet? fråga nån gammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0