jag drömde om kungen

hej igen. efter att ha intagit en ypperlig måltid i form av hemmagjord lasange och ett glas vatten drar jag slutsatsen att jag verkligen vill åka till Berlin. verkligen, som i verkligen verkligen verkligen.

en anledning att gå kvar på pol mag alltså. här har man ju utbyte med Humbuldt, ett litet uni i mitten av Berlin. humbuldt är för övrigt ingen okänd kille. men vart jag än kommer vill jag väl någon annanstanns, eller så finns det folk som håller på med för fula saker bla bla bla.

flytta till berlin, leva på nått, skriv en bok. bla bla bla. borde gå nu. ut och få luft och stilla mitt sinne.


och mitt pm var verkligen kasst. nu har jag på en timme läst femhundra grejer som kunde ha gjort det en smula bättre men jag var väl lite för mycket uppe i det blå. boken som jag hade var bra. nu ska jag köpa fler böcker så jag lär mig hur det var på riktigt. som att per albin hansson var en mycket känslig person. fick en hjärtatack och dog den sjätte oktober, kan det ha varit 1946. han hade ett världskrig bakom sig, med den svenska neutralitetspolitikens många avväganden bakom sig. när han dör är den sk baltutlämningen mitt i sitt esse och under ytan torde detta ha tärt på hans sinne. snacka lagom kungen.angående mitt pm så hade jag bra språk med dåliga källor. you'll always get something out of it ;)

så. lets go. ut. på stan och hänga upp sig på något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0