kent på villospår eller när åker bob dylan till korea?

tänk om jag också kunde skriva nått om den resa jag ska ut på,  typ, nu är jag på stranden, sen ska vi åka dit. vi åkte nattbuss, sparade in en natts hotell. han fick magsjuka, vi köpte billiga grejer.

nä, istället bara tunnelbana, vindsvåning på ringvägen 100, möte med redaktionen, sköna uppgifter, god mat. sol i stockholm. åkte hem. gick igenom hela uppsala, kollade på film. läste att anna politkovskaja blivit mördad ( tydligen, enligt dagens kulturdel i dan, av underordnade till rysslands regeringschef putin.) ja. ingen fick åka till tjetjenien utan eskort från rysk militär. hon åkte 40 gånger, utan eskort. min intresse för henne hade precis väckts. jag har en bok här "tjetjenien - sanningen om kriget". den ska jag läsa. och fy fan vad äckligt att de mördade henne. jag blev arg, förtvivlad och chockad.

sen nordkoreas provspräning, var det första andrea sa. jag kände att jag tappade talförmågan. kände plötsligt att vi var mitt uppe i ett skeende då historia skapades och allt var bara ganska svindlande. hur reagerar omvärlden på detta?

Varför hände det?
Varför kunde det inte stoppas?
Vad kan vi göra nu?

hände det som en reaktion, där envisheten att vilja bevisa och hävda sig var störst. Vad kan vi göra? Kärnvapenkrig kan vi inte göra. Frågan som maler i mitt huvud är: Vad vill nordkorea med detta?

svara mig snälla, så svara, är det nån här, hallå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0