Let's fall in love and become independent

När jag gick hem i natt ville jag skriva poesi. Jag ville skriva så att alla som jag är kär i blir kära i mig. det kändes som en så fin tanke och jag formulerade flera rader i mitt huvdet. hur kontrasterna i orden skulle komplettera varandra och hur mina känslor faktiskt skulle komma fram, så att man förstod.
Jag tror att det var därför som jag har så ont i huvudet nu. Det har bankat hela dagen. jag är ätit frukost, druckit kaffe och haft lunch så det är inte det. Det är inte det. Det är inte att jag har sovit lite heller. Jag har ett tyst och rofyllt rum. Jag trivs i min miljö. Jag har snälla vänner som är en blandning mellan helylle, helcrazy, helärliga och helbra-snälla-coola. Som har en hand över när det bäst behövs. jag vet, jag låter lite citychic nördig men jag vet inte exakt hur jag ska uttrycka det. Jag bara menar väl. låt det utfalla väl.
Kanske bara drömmer konstigt. Kanske bara går för fort. Kanske snurrar min jord uppochned den här veckan. kanske bara inte hinner vika tvätten, diska disken, sopa golvet eller andas luften. så skitsamma.

Så var det inte din katt som dog igår heller. Det var vår. Hade han inte varit fri så hade han inte blivit påkörd. Men han var fri. Han kanske inte dog för sin firhets skull men han dog. Och han var fri. Han var en sån himla bra katt. Mjuk, smidig, trogen och fri. Man kan inte äga en katt. Men det finns dom som tror att man kan. (man kan heller inte äga barn eller träd, det finns dom som tror det också.) Det är viktiga saker att veta, om katter, om träd och om barn.

18447-37


Kommentarer
Postat av: karin

det gör så ont, varför skulle han gå över vägen just då, jag vill inte, han tittade sig alltid så noga för.
/& vore det inte mer likt murre att gå över vägen i fel ögonblick? - inte för att det hade varit bättre men bara för att det vore mer sannolikt/

det är roligt att du har börjat blogga igen. Jag blir glad att du skriver så mycket.
kram syster & hoppas att hello saferide var bra, jag hoppas så innerligt att hon når ut live.

2006-10-13 @ 21:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0