Smile like you mean it

18447-37


"och vem är man då?" citat rondellen, don't care who but this is not the world. not a life.  
vi har tenta snart. det är inte som att jag inte skulle klara den. det är bara som att den känns underflödig i mitt liv. tror inte överflödig är det ord jag söker, underflödig snarare.
det är inte att jag inte vill lära mig sakerna. det vill jag.

jag är bara den personen i spegeln. fan, jag hade velat leva på fyrtiotalet. vara lite vardagssnygg för jämnan i klänning och veta att vi måste göra exakt det här, för att komma vidare. krigstid, klara sig och läsa nyheter om kriget. se bilder på ett sönderbombat europa och jobba med det man kan. vi måste klara det här, för livet måste gå vidare till en fredlig värld.

jaha det är fred i europa. och vad har vi gjort av världen? vi har gjort den skitful och vi håller på att förstöra den. jävla reklam. jävla prylgalenskap. plastic fantastic. dataspelsbarn. nyttigt godis av färgmedel och sötningsmedel. MILJÖomvänd världen. igår. sluta gör bilar och skippa oljekriget. det är bara så tröttsamt.

jag gillar inte 2000-talet, kan man få flytta. noway, det är kanske bara globaliseringen som skrämmer mig. och när man väl vet att den existerar så kan man inte undfly den. på fyrtiotalet såg man vad som var viktigt för sin egen vardag. mjölet måste räcka. idag är det fortfarande mjölet, men det måste räcka för hela världen. det gör det inte, för kineserna vill ha bilar istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0