There's something in the air

än så länge har inga kärnvapenmakter anfallit varandra. Nordkorea som kommunistisk regim känner sig hotat och tar till hårda grepp. med kärnvapen är det ingen som kan sätta sig på oss. Med kärnvapen torde regimen känna sig trygg. Frågan är om det är just tryggheten de är ute efter, eller om de vill utnyttja bristfälliga vapen för att anfalla världen och nå det kommunistiska slutmålet? (är korea en proletärisk diktatur, ett av delmomenten innan man uppnår full frihet för proletären?)
Jag tvivlar på en oprovocerad atack från nordkorea, men i ett läge då de känner sig hotade betvivlar jag ej att de sätter hårt mot hårt. Själv stelnade jag till av nyheten om provsprängningar. Världen blev en farligare plats, och hur olika pjäser tar sina drag i det här spelet är en öppen fråga, under slutna förhandlingar. Vad vill folket, vad vill vi? Var finns moralen? Människan är moralen, hur skall det komm till yttrande?
Vart kommer passionen in?

det är sent, ingen tänker klart nu. Hoppas att alla sover, att ingen delar mitt öde - att vara för rastlös för att sova, att ha för mycket tankar. vara nojjig, stojjig, seg och
umeinander.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0