Tomorrow is another day

my good.
just nu går det inte superbra. missuppfatta mig rätt. tentan går bra. det är min totala, lugna, rofyllda uppfattning. inte oroa sig i förtid. då oroar jag mig mer över att jag kanske inte vill jobba som byrokrat, nej det vill jag inte. däremot skulle jag kunna samla fakta och läsa historia resten av jag vet inte vad. men inte byrokrati. men jag vill lära mig allt.

och så kommer jag hem och det står en lapp om att jag ska tapetsera mitt rum på måndag, eller inte jag, utan en gång sköna snubbar säkert. men vadå, på måndag? Klockan sju? ska det ta två-till tre dagar? nej, det är inte så att jag inte vill ha omtapetserat. det är bara en smula ångestframkallande att jag har så förbannat mycket saker. saker som bara står samlar negativ energi. det är kasst. jag vill inte ha ett kasst rum.
men det ska bli fint med ett nyrenoverat rum. lutar åt vita tapeter, sen får resten säga vad de vill. det kommer att bli skitsnyggt. vita väggar, massa gröna växter, soffan, bokhyllorna, böckerna, eventuellt en fotölj och mest av allt tavlorna. jag har kolskisser, bläcktryck och sen en dunkel akvarellmålning. nu kanske detta låter dystert och det kanske det är också men jag tycker om dom. en brunn i venedig, statshuset och vattnet och en kvinna som har the-stund vid sitt köksbord med tända ljus. samlingen skall utvidgas.

och för dom som inte vet så har jag fem miljarder andra grejer på mitt rum också. dom som inte sett dom ännu kommer aldrig få se dom, hoppas jag. jag hoppas på att jag kommer inse hur skönt det är att bara ha mina favoritgrejer så att jag gör mig av med resten.
kanske bara behöver ha en dator.
kanske kan sälja alla mina görsnygga för små skor till nån second hand butik.
kanske kan rensa ur alla kläder som är för små som jag ändå aldrig kommer vilja ha.
kanske kan sortera bland mina papper.
kanske kan sortera bland mina grejer.

mmm, fast först ska jag nog sitta här i en halvtrasig fotölj med min mysbelysning och lyssna på lars winnerbäck. nyss var det "hjärter dams sista sång". Snart blir det "mareld". och runtomkring mig så har jag bara nyponbuskar.
på söndag ska vi baka kakor och bullar. hoppas att det händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0