Två intressanta debatter på en kväll

hej och välkomna till denna underbart regntunga dag då jag helt tydligt valde att ta på mig kjol. (fjolla)
under gårdagen hann jag inte med att se bara en, utan två debatter.
Kvällen startades på Heimdal (ett fruktansvärt pretto ställe där man tydligen kan dricka billig sprit mitt i natten. undrasapå om det är lagligt? ja som det låter har jag varit där en gpng tidigare, men utan att dricka den beryktade krillo, låter förövrigt nästan som killo. Killed. jaja, kungen och drottningens bröllopsfoto gjorde sällskap med margaret thatcher, dock lyste killarna med frack och hög hatt med sin frånvaro.)
Heimdal är alltså den borgerliga studentföreningen, tråkigt nog inte lika seriös och vass som jag trodde. Där tog en debatt mellan dessa och Laboremus plats. Laboremus är s-studenter i uppsala. vi kom lite för sent och jag frågade bara en fråga, hur heimdal ville höja kvinnolönerna. först harkel harkel, suck, pust och sen var det genom eget företagande, just det!! faktiskt just så! jag vet sedan tidigare att åtminstone ssu har som krav att vi ska ha lika löner 2010.
men vem vet, kanske har alla kvinnor ett eget företag då, kanske har staten gått i konkurs, kanske är skogen är guldgruva, kanske kan vi ta upp gruvnäringen igen, ja man vet verkligen inte!
sen följde debatt på tv mellan persson och reinfeldt, otroligt intressant att de båda använde härskarmetoder mot varandra, i stil med att inte kolla på den som pratar. persson var mycket duktig på detta. vad båda var duktiga på vad att inte svara på vad den andra frågade. varför kunde nu inte persson haft ett rappt svar med Pom-Pam-Pam- Bang när reinfeldt för tredje gången frågade hur de ville förbättra, jag tror det var, sjukvården. Men nej då. Det var börsen hit och börsen dit.
sen kan man ju ta en funderare på varför S väljer att göra påhopp istället för att förklara sin egen modell. det hela blir bara en ful cirkel. för visst finns det en modell och den borde bli fan så mycket klarare. att bara hoppa på alliansens förslag hela tiden är inte särskilt snyggt. framåt för den svenska modellen, för vi är faktiskt djäkligt bra. Som killen på heimdal sa; "Det går okej för sverige!"

18447-11

(okej för att alliansen typ gnäller på allt som finns i sverige men klart det ska bli bättre, och det är ett vägskäl hur man ska göra det, även fast de borgerliga de senaste hundra åren vänt kappan mer och mer efter vinden och blivit nått slags vänsterpåhäng. tur att vi alla klarar oss själva.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0