Första advent.

Det är första advent. Alla utanför mitt fönster har julpyntat, sån har även jag. Kompenserar uteblivet morgonkaffe med två koppar nu. Dels har jag tulpankoppen, dels har jag julkoppen med rött mönster. Det känns ganska trevligt.
Jag försöker fortfarande skriva rent anteckningar från förra helgen. Jag har glömt att anmäla till TK-dagen. Jag lyssnar på bra musik. Jag har pluggt i 3,5 timme intensivt, FÖK forever. Jag har en dekadent eftermiddag.
Det är söndag men Johan är inte här. Således blir det ingen gemensam söndagsmiddag för vår del, på sin höjd kanske några mackor. Johan och jag har en fin söndagscermoni som består av att vi träffar varandra. Det är mycket trevligt. Men nu firar Johan advent och jag dricker kaffe samt försöker jobba.





ps1.Sen, såhär, en eftermiddag i skymning skulle jag bara vilja påpeka att bra musik är helt magisk. Jag känner på mig att det här kommer funka. Det blir bra advent.

ps2. Igår pratade jag med min bästa finska och vi styrde storslagna planer. Hoppas-hoppas att finlandsutbytet i mars är i anslutning till påsklov. Hoppas att jag har påsklov, förresten. Då ska jag vara i Helsingfors så länge att jag kommer bli som en finski, tror jag. Storslagna planer om partynätter, sommarjobb och en lycklig framtid. Jag längtar till den turkosa bäddsoffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0