tisdag - jobbdag

det är snöstorm ute, men himlen är blå som om det vore vår.
satt tidigare och räknade helger, och tänk, det blir vår snart, och vägen dit blir trevlig.

igår gick jag från ekonomikum för att aldrig mer komma tillbaka den dagen, det var en tvätta-städa-träna-mysa dag. idag ska jag sitta här tills det gör ont. känns som en bra avvägning. har läst en artikel, har koll på de andra, har checkat bakgrundsfakta till min "Turkiet och EU" artikel. Det funkar. Ska läsa mer, ska skriva mer. kanske rentutav ska svara på lite mejl. sorry alla som mejlar mig, jag har haft en slags antimejl känsla sjudande i kroppen sedan länge. ring mig, eller ryck mig i axeln - jag blir apatisk av mejl. (om de inte, som få undantag fyller mig med energi.) men mejl handlar ofta om gör det och gör det, eller gå dit och gå hit. jag försöker gå dit jag vill. (obs men skicka gärna kul skämt)

annars är livet vad som pågår här och nu.
det skriver även Jonas om på veckorevyn. (obs han hade inte planerat att bli skribent där. men han gör det bra.) man fixar det. och det blir bra, hur det än blir.

ska även göra neken till något bra, dvs något som jag klarar av. annars är man bra som man är, du och jag.  även lene marlin. lyssna på henne, hon har fler och bättre låtar än unforgivable sinner. lovar, det är så.

nu ska jag jobba. idag är tisdag - jobbdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0