Good night, good luck

galet. det blev inga snöänglar trots planering. däremot en smått misslyckad dag på ekonomikum, kan dock ha varit bättre än jag tänker. vaknade upp till phil collins "you can't hurry love", helt perfekt. dock hade jag en smått underbar dröm som jag kommer ihåg alldeles för väl.

borde sova, you know schlafen bitte. ibland saknar jag tyskland. tänk att svänga till vänster, gå förbi kosmetikbutiken och grönsakshandlaren, sedan svänga runt hörnet, ha solen i ögonen och lyssna på musik. (ofta hardned heart, my heart is hard) ganska hårt, kallt, bittert. jag var verkligen det, men på ett skönt sätt. det var verkligen allt jag ville. och även nu kan jag vara tillfreds med det för det är verkligen inte så nu, inte på samma sätt. inte alls. dock är det samma ickeexisterande kärleksliv jag pratar om men där finns något, där finns mer. backa två år istället och allt var kaos men det var verkligen studentvår och jag var nöjd med varenda dag. det krävdes bara en brytpunkt. jag var kanske lite för överväldigat nöjd. det är jag fortfarande. nu behöver jag bara få lite kontroll. kontroll över plugget, vara på den säkra sidan och bara se till att fixa de grejer jag vill, helt enkelt. jag är nöjd, och vad fina människor det finns och vad fina saker. som att käka mariekex i en säng i forsmark och sträckkolla oc. flyget till SD. Bilresa till LA. kvällspromenader på stränder så långt bort, men så nära. nattliga brasor på udden. ritualbål. guns'n'roses på norrländsk gitarr. Avsked - F3E, de andra..  som att gå runt hörnet på tvärgatan till handschusheimer landstrasse. starbucks. berlinermunk. karlstor bahnhof. dj ralp. Heiligen berg, upp, ned. alte brücke. neckarwiese. det är helt omöjligt att inte bli nostaligisk, men också helt omöjligt för min del att inte vara nöjd. kan för tillfället inte klä dessa minnen i fler ord.
men jag tänker på våren, den kommer. Jag är så himla säker på att den kommer just i år.

det är lätt att bli blödig och nostalgisk fast man bara bytt miljö.

Kommentarer
Postat av: anna

du far mig att ocksa sakna heidelberg maja. även fast jag trivs tusen miljoner ganger bättre i innsbruck, sa var heidelberg mitt ljus förrförra aret.

2007-01-25 @ 10:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0