I'll be hiding from the king of cold.

hej ni fjorton som läst min blogg idag. fjorton suger. så gör min blogg med.
dagens veggiemat:
Lasange med lins-tomatsås, squash, champinjoner, lök. Vällagrad grevé.

seriöst.

+ 2006

jag blev vegetarian. det var en underbar dag i helvetet men så dålig har jag inte blivit sedan dess. Vegetariandagen, allt till trots, var bäst, den perfekta starten på något nytt. pol mag är nytrare och mer fullt av sans än så. det har sina baksidor det med. Men vegetariandagen hade en hög av upplevelser bakom sig men sen, som det brukar vara, är beslutet litet. "Ja, varför inte, hahahahahahaha" "OK". vi stal chevré av pj. förlåt. jag bjuder tillbaka. allt som allt var det en trevlig inflyttningsfest - trots att den efterföljdes av den värsta ångestdag jag haft. (jag tränar, det blir bättre). skickade massa kassa sms såsom " 'man tror inte att det är sant' - väldigt skönt att den känslan finns. Jag har det ju bra, ibland så bra att jag inte tror att det är sant. Men sure, jag är kass på nära relationer och ekonomiska grejer och man kan väl få ångest av mindre.. Med det är okej, det är bra.  Kanske instängd, stressad. Destruktivt passionerad och  vilse på väg att hitta rätt. Hur mår du själv? "  Så, vad gör det om hundra år. jag fick inget svar, förens två-tre månader senare. Så kan relationer se ut, kassa eller inte.
Mir ist's egal.

Just det, på pluslistan ligger tyskland. det var kul att lära sig tyska, det är kul att prata, det är kul med språk. det är skönt att gå vidare, var skönt att flytta hem, men jag saknar det ändå. den utomlandsmässiga upplevelsen och jag är verkligen ett fan och supporter till allt och alla (förutom mig själv som fastnat i ett studentgetto??) som drar vidare!  känns smått deprimerande att det längsta jag kommer flytta inom det närmaste året är till en annan stadsdel i uppsala. Men, sure, det kan bli annorlunda.

Hur som helst så sitter jag här en okall januaridag, inga vindar som blåser kallt och mest av allt lyssnar jag på världens bästa låt. Iaf det här årets bästa låt hittills. (Band of horses - The end's not near) Svårt att se vad våren kommer innehålla. Vissa kommer flytta, hem, bort, tillbaka, vidare. (inte jag) Vissa kommer plugga nationalekonomi och tyska. (typ jag) Hoppas det blir en underbar vår. Kanske t.o.m. köper en gul bikini. Det ligger något nostalgiskt, positivt och lättsamt över gula bikinis, inte sant?

Glöm aldrig kärleken. Jag har en vän som leker matchmaker.


Jag tycker vi skippar minuslistan. Ska korreläsa min artikel istället. ÖHH jag ska alltså korrigera, skära och fördömma. Härligt att såga sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0